Ctrl + C to Copy. Want codes,pics? Just ASK.
Sara Yasmine
Buy Through Taobao System directly (Membeli barang taobao secara terus tanpa orang tengah)
Mar 3, 2019 • 2:37 AM •
여어, 안녕!

Hai semua, dah lama aku tak posting dekat blog ni.

Memandangkan aku try new thing today, aku nak kongsi yang aku dah cuba membeli barang dari taobao secara terus tanpa orang tengah. Selama ni aku guna Buy2Taobao.com untuk membeli barang dari taobao. Aku dah lama jadi customer setia Taobao sejak 2016 lagi haha. Maybe time tu xde orang pun tahu pasal Taobao ni dan aku pun xterfikir nak share and jual pulak kan haha. Ala tak cerdiknya lol.

Ceritanya aku suka beli barang vintage dan selalu jual dengan harga mahal dekat orang luar negara lol. Orang luar negara ni sekali beli dengan aku dekat 1k terus. Aku tak dapat permintaan sangat dengan orang malaysia sendiri sebab orang malaysia tak suka baju vintage yang aku suka ni, kalau ade pun orang cina yg suka. They bought! ada dari Cina malaysia, Cina Singapore.

Tapi penatla nak beli dari Buy2tobao.com kalau barang u rm10 kena tambah at elast rm20 lagi untuk servis n kos tambang. so tak le nak jual harga murah la lain la orang putih kaya and mata wang diorang pun tinggi. so xde hal. so bagi nak jual dekat orang malaysia sendiri kita kena adee kos yang rendah! Kalau direct dari taobao just tamabh rm10 je dari harga barang tu untuk 1 kg.

Ok, dulu sampai sekarang aku takut nak beli direct dr cina. Satu, sebab bahasa cina nak dealing with them kena pandai bahasa cina China la. Lau tak, kena ade kawan cina untuk tanya. Sebabnya kalau item habis stock ke, discount tetiba ade ke, ape2 la, senang. Dua, cara pembayaran kena bayar dengan Alipay tak pun credit card, hmmm xsuka, kalau boleh nak elak la dengan pembayaran secara ni. Ketiga, dulu tak leh translate ikut english.

So sekarang, aku berani cuba sebab site Taobao dah boleh Translate English, Sistem pembayaran dan bergabung dengan sistem Banking Online Malaysia, FINALLY!? You know how much im suffer from the service charges when used orang tengah grr. Sbb site orang tenagh tu orang cina malaysia yang develop.

Ok move to the main story.


1. HARGA BAJU ni yang asal RM300+, disebabkan dia dah versi lama dan dijual terus dari kilang manufacturer cina, dan diskaun pulak dahh, harga jadi murah le.
High kualiti dan masterpiece design menjadikan baju ni istimewa dalam kalangan wanita "Himekaji".
So mana2 item sebelum jual kena tahu siapa yang suka, jenis golongan mana yang gila2 nak item tersebut, huhu. Aku dah buat more than 40+ order so setakat ni banyak tahu item n selelr macam mana yang trusted. setakat ni juga tak de lagi barang tak sampai guna sistem orang tengah.
*Maybe aku kena buat post "Things to check before order item di taobao". Right? Komen dibawah jika anda nak.





2. Tekan Butang Oren: Put in the cart. 
Dia akan tnjuk tanda tick hijau mean dia dah masukkan item anda dalam cart. 


3. Settlement: Pergi dekat Cart tadi dan tekan butang oren "settelment" untuk pembayaran. Kalau tak jadi nak beli tekan je delete.

 4. Pembayaran: Dia akan bagi page yang ada 2 options: 1. Credit Card. 2. Alipay Intergration(Malaysia Online Banking) tapi caj 1.5% untuk servis. Ok la daripada guna sistem orang tengah nye amik 3%.
Hah pilih la online banking mana yang berkenan. tulis jugak emel Air asia tu dia akan bagi Big Point. Wow nice la kan. Sambil beli dapat point air asia.


5. Selesai pembayaran: After siap bayar ape semua, loading page akan pergi ke page seperti dibawah.
 6. Paeg seterusnya seperti dibawah: Tekan link The baby to buy the list tu untuk tengok dan check list order.


7. Order list: After check semua ok, tekan link biru bawah tu untuk ke page no tracking delivery.


8.  Delivery: Kalau tadi check list kan untuk dapatkan no tracking. Boleh la tengok track item kita.


9. Status: Waiting for the warehouse to sign (took 1-2 days to change the status) 



10. Status: OUT OF STOCK. Haa jangan terkejut tetiba cakap out of stock mean bukan barang habis dah barang tetiba kata barang habis stress gak. Silap system translation, dia maksduh dah kluar dari warehouse.





Nanti barang arrive aku akan update new post sekali dengan duration, package look dan service.
Stay tunes. Any question komen dibawah. thanks.


UPDATE




DURATON: 8 days to arrive :p ok la. standard.


Dia guna service GDEX untuk dalam malaysia, ok gak sbb GDEX kat rumah aku ni servis tip top meletop call aku 3 kali siap mesej nice2 lagi haha.


Pack bEAUTIFULLY. Actually ni kali kedua aku beli 2 baju ni. SECOND BUY ! lol

*Banyak tips2 nak kongsi cara beli murah di taobao, maybe aku kena buat new Post, komen dibawah jika nak. kalau ramai nak aku buat. huhu.


FOLLOW SAYA DI INSTAGRAM: @SaraRiin








1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Masa nak check out tu guna address home kat malaysia terus boleh ke?

Reply To This Comment
July 24, 2019 at 11:13 AM  

Post a Comment

1.Your Comment surely will be approve.

2. I'll check it first. Don't worry. :D

3. Don't forget to come back to this Blog if you want to know the answer.




PASTFUTURE


Sugar Bunny
Hey'all. Welcome to my ill-favored blog. Im Sara for short. Usually I eat Icream and Fries for inspiration. Do follow me below ❤ Harajuku

Template Freebies Rules




ADD ME: INSTAGRAM @SARARIIN


Follow

Click Below Image TO Follow Me
Follow Sara Yasmine's Blog

Messange Here




Archive
Recent Entries




Wishlist

White Room
Own Lizlisa
100 Vintage Dresses
Publish Game
White Piano
IPAD for ART

CANT BELIEVE ABOVE WISHLIST IS DONE,

BELOW IS NEW WISHLIST
GLAM CLOSET ROOM
EFFECTIVE WORKOUT
Own Official Founder
Own Clothing Br
Own UTUBE
FORZAZU Concert at Burcharest

Background